همسات الأوابين
أهلاً ومرحباً بك زائراً عزيـزا للمنتدى
ونرحب بآرائك ومشاركــــــــــــاتك
سجـــل هنا لمشاهدة كافة الموضوعـــات


انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

همسات الأوابين
أهلاً ومرحباً بك زائراً عزيـزا للمنتدى
ونرحب بآرائك ومشاركــــــــــــاتك
سجـــل هنا لمشاهدة كافة الموضوعـــات
همسات الأوابين
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الحلقة الثانية من يوميات زهرة ، كل سنة وإنتم طيبين

2 مشترك

اذهب الى الأسفل

الحلقة الثانية من يوميات زهرة ، كل سنة وإنتم طيبين  Empty الحلقة الثانية من يوميات زهرة ، كل سنة وإنتم طيبين

مُساهمة من طرف MaNo4a الإثنين أغسطس 01, 2011 11:36 am

التعريف ببطلة القصة

سارة بنت شقية أوي بتحب اللعب والتنطيط بس ده ما ينطبقش على حالنا دلوقتي، لأننا في رمضان ولازم نحب العبادة ونقرأ القرآن ، صح ؟

الشخصيات

سارة
بطلة القصة... وعندها 13 سنة يعني داخلة 6 إبتدائي

سناء
أخت سارة الصغيرة وعندها 7 سنوات

سمية
أم سارة وسناء

سامح
أبو سارة وسناء

بعد ما عرفنا شخصيات القصة هبدأ معاكم الحلقة الـ...... وأتمنى تعجبكوا

سمية راحت تصحي أولادها عشان يتسحروا

سمية: يا سامح، يا سارة، يا سناء، احصوا يلا عشان تتسحروا

سامح وسناء قاموا وغسلوا وشهم، أما سارة

سارة: حاضر يا ماما

بس ما عملاتش إلي قالت عليه لأمها، بالعكس دي راحت في نوم عميق جدا لدرجة إن الـ3 ( سامح وسمية وسناء ) قعدوا يصحوها و برضه ما صحيتش
يعملوا إيه بقي ؟
قاموا سابوها بس كانوا زعلانين أوي أوي لأنها ما إتسحرتش

والصبح... صحيت سارة أخيرا بعد عناء طويل جدا جدا

سارة: صباح الخير

سمية: صباح النور يا سارة

سارة: إيه ده ؟ إحنا الصبح ؟ انتم اتسحرتم ولا إيه ؟ هي الساعة كام دلوقتي ؟ أنا هموت من الجوع

سمية : أيوة الصبح ، واتسحرنا ، وقعدنا نصحيكي ما صحيتيش نعمل إيه ؟

سامح : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، صباح الخير يا أولاد

سمية : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

سارة وسناء : صباح النور يا بابا

سامح : اذيك يا سارة ، أخيرا صحيتى ، ده إحنا غلبنا على ما صحيناكي إمبارح

سارة: للدرجة دي حرام ، الساعة لسة 12


وفضلت تعيط من كتر الجوع مش عارفة تعمل إيه
قامت من ورا مامتها وباباها راحت عند الثلاجة
لاقيت إيه بقي ، أكل يكفي 100 لذيذ أوي

جاتوهات على بسبوسات على عصاير على ………………. الخ
ما قدرتش تستحمل ، قامت واخدة حتة بسبوسة ، وهي عارفة إنها صايمة يعني مش ناسية

وبعدين راحت تلعب

والساعة 6 ونص يعني قبل المغرب بنص ساعة كده ولا حاجة
لما لاقت باباها سامح بيقول

سامح : يلا يا ولاد إجهزوا ، لسة نص ساعة والمغرب يأذن بس ممكن أكتر

سمية وسناء :حاضر

حست بالذنب لأنها فطرت الصبح ومش قادرة تعترف لباباها ومامتها

وساعة لما الأذان أذن وجت تأكل باباها قال :

سامح : يلا يا سارة يا حبيبتي كلي ، ده مامتك النهاردة عاملة حاجات جميلة أوي النهاردة

سارة: لا مش عايزة شكرا

سمية : إيه يا بنتي ده انتي من الصبح كنتي هتموتي من الجوع إيه حصل ؟ إوعي تكوني أكلتي حاجة

عينيها دمعت وجريت على أوضتها وقفلت عليها

بعدين خرجت وراحت وقالت

سارة: أنا آسفة ، أنا الصبح ما قدرتش أستحمل الجوع فأكلت حتة بسبوسة من التلاجة أنا آسفة ، سامحوني أرجوكم

سمية وسامح : يعني هو ينفع كده ؟

سارة: أنا آسفة

سامح : إمبارح قعنا نصحيكي ما صحيتيش ، لو كنتي صحيتي ما كان حصل حاجة

سارة: عشان خاطري سامحوني بجد كنت تعبانة

سمية : خلاص سماح المرة دي ، بس بكرة عايزين نشاط مش كسل ذي امبارح

سارة: حاضر ، أوعدكم

ودي يوميات العائلة السعيدة
أشوفكم بقي الحلقة الجاية
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
MaNo4a
MaNo4a
مـــســـاعد مــديــر

عدد المساهمات : 186
نقاط : 309
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 22

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الحلقة الثانية من يوميات زهرة ، كل سنة وإنتم طيبين  Empty رد: الحلقة الثانية من يوميات زهرة ، كل سنة وإنتم طيبين

مُساهمة من طرف احمد حازم الأحد نوفمبر 23, 2014 11:06 am

I love you sunny flower جزاك الله خيرا sunny flower I love you
احمد حازم
احمد حازم
عضو ماسى
عضو ماسى

الأوسمة : الحلقة الثانية من يوميات زهرة ، كل سنة وإنتم طيبين  0b36474362fa
الحلقة الثانية من يوميات زهرة ، كل سنة وإنتم طيبين  6
الحلقة الثانية من يوميات زهرة ، كل سنة وإنتم طيبين  105791346

عدد المساهمات : 850
نقاط : 872
تاريخ التسجيل : 14/05/2014

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى